Click here with love

Wednesday 2 September 2015

My pregnancy journey (part 2)

Selepas insiden suspect ectopic tu, aku rasa lega yg teramat sangat sebab akhirnya pregnancy aku normal. Aku continue check-up kat Dr Hamid Arshat sampai 5 bulan pastu dalam masa yang sama buat buku merah kat klinik kesihatan. Buat check-up kt klinik gomen free tu yang best. Sepanjang pregnant takde masalah sangat. Cuma masa first 3 bulan tu mulut rasa payau so tak selera nak makan. Term medical panggil rasa payau tu metallic taste. Nasib aku mmg untung sebab takde rasa pening and loya, cuma pagi2 muntah lepas gosok gigi.

Finally due date pun sampai. Patutnya bersalin 20 May 2015 tapi entah kenapa baby nye tak nak kluar sampai la 41 minggu. So doc pun induce pakai belon. Induce pun bukak 4cm je terus masuk labour room. Doc pecah air ketuban pastu dah start contraction. Lama jugak bertarung sampai 5 jam. Akhirnya baby boy seberat 3.74kg pun keluar pukul 3.10pm, 28 May 2015. Fuhh lega….


Ini dia si kecik..

Comel tak saya? baru first time tengok dunia ni. Sebelum ni duduk dalam perut ibu je

nangis pun kuat


aww...that is my favorite smile :-) 



btw, nama baby ku Hayyan Rifqy. Hayyan bermaksud kehidupan, Rifqy maksudnya lemah lembut :-) hayyan turns 3 months now.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...